¦piew
Na Prypeci, Mosty Wolañskie, Bia³oru¶, przed 1939.
Fot. Henryk Poddêbski (1890-1945)
¬ród³o: Biblioteka Narodowa, polona.pl. Oryginalne zdjêcie czarno-bia³e. Koloryzacja: Katarzyna Rosik
●
Bia³y g³os, „open voice”, nazywany te¿ naturalnym, jest archaiczn± technik± wokaln± charakterystyczn± dla kultur tradycyjnych. Przetrwa³ do dzi¶, choæ ju¿ w bardzo niewielkim stopniu, tak¿e na polskiej wsi.
Warsztaty obejm± pracê nad technik± ¶piewu (æwiczenia emisyjne w formie zabaw muzycznych) i nad repertuarem z ró¿nych regionów Polski. W programie nauka pie¶ni lirycznych, tanecznych, weselnych, ballad, ko³ysanek; zalecanych do wykonywania na wieczorynkach, pierzaczkach, kapustach oraz dowolnych spotkaniach towarzyskich.
Spotkanie przeznaczone jest dla osób, które mia³y ju¿ kontakt z tego rodzaju ¶piewem, zarówno dla kobiet i mê¿czyzn.
"Bêdê d¼wiêczny!" to nowy cykl zajêæ w Ambasadzie Muzyki Tradycyjnej po¶wiêconych doskonaleniu ¶piewu/ gry na instrumencie.
Zapraszamy!
●
1—2/10/2019
WTOREK i ¦RODA
18:00—21:00
z krótk± przerw±
Adres:
Ambasada Muzyki Tradycyjnej
ul. Jazdów 3/20
●
ZAPISY:
Uczestnictwo jest bezp³atne, liczba miejsc ograniczona, obowi±zuj± zg³oszenia.
REZERWACJA miejsca odbywa siê na podstawie rejestracji w formularzu zg³oszeniowym. Najpó¼niej w ci±gu 48h od wys³ania zg³oszenia uczestnik otrzyma potwierdzenie rezerwacji miejsca. Wiêcej informacji o zasadach uczestnictwa znajduje siê w formularzu zg³oszeniowym.
Formularz zg³oszeniowy
●
Agata Harz
¶piewaczka, która ju¿ od lat 90-tych zajmuje siê archaicznymi technikami ¶piewu. Prowadzi badania terenowe w ró¿nych regionach Polski (Mazowsze, Radomskie, Lubelskie, Kurpie), archiwizuje stary folklor oraz uczy siê pie¶ni bezpo¶rednio od starszych ¶piewaków i ¶piewaczek wiejskich. Zdobyt± wiedzê wykorzystuje w pracy edukacyjnej i artystycznej. Wspó³twórczyni Stowarzyszenia Dom Tañca, awangardowej grupy „Ksiê¿yc”, wokalistka zespo³ów „Bractwo Ubogich”, „Pies szczeka” oraz „Wêdrowiec” (I nagroda na festiwalu Nowa Tradycja). Koncertowa³a na wielu presti¿owych scenach; prowadzi³a warsztaty m.in. na Taborach Domu Tañca, w Instytucie Kultury Polskiej UW, na festiwalach Wszystkie Mazurki ¦wiata, Skrzy¿owanie Kultur, Festiwal Kapel i ¦piewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym. Wspó³pracuje z Filharmoni± Narodow± w Warszawie oraz z Teatrem Polskiego Radia.
● ● ●